"Kernbom, een explosie aan talent"

Dries De Meester (theaterprogrammator & communicatie De Kern)

Hoe kijk jij naar het nieuwe theaterprogramma van schouwburg De Kern?
“Al jaren staat De Kern garant voor een kwalitatief én gevarieerd programma. Het is boeiend om deel te mogen uitmaken van dit ervaren team. We blijven hard werken aan relevante culturele avonden. Ik heb dan ook enorm veel goesting om te starten. Eind september begint er een heuse première reeks, liefst vier weken na elkaar kan je genieten van een première binnen de muren van onze schouwburg. We ontvangen kleppers als Bob De Moor, Tom Van Dijck, Tom Naegels & Vitalski. Het theaterprogramma oogt eigenlijk heel het jaar indrukwekkend. Ik durf ze niet allemaal op noemen, maar de crème de la crème vindt volgend seizoen de weg naar onze bühne: Jan én Sofie Decleir, Sien Eggers, Frank Focketyn, Eveline Bosmans, Pascale Platel, Peter De Graef,… Onze artiesten zijn alvast enthousiast, nu het Wilrijks publiek nog. Want achter de muren van onze schouwburg wordt er hard gewerkt, maar de voldoening haal je toch uit het contact en het applaus van ons trouw publiek.” 

Er werden ook nieuwe programma concepten toegevoegd aan de kalender. Heb je een voorkeur? “Koko Kookt wordt een concept om letterlijk & figuurlijk duimen en vingers van af te likken. Onze filmprogrammatie staat al jaren hoog aangeschreven. Kokkin Jessica (Koko Kookt) voegt er een heerlijk extra laagje aan toe. Al kies ik toch voor Kernbom. In de paasvakantie kan je drie dagen lang genieten van onversneden talent binnen de podiumkunsten. Woensdag geniet je van de opkomende namen binnen de muziek. Donderdag staan er niet één, maar twee boeiende theaterproducties op het programma. Louis Janssens zingt een serenade. Maxim Storm neemt je mee in zijn nieuwste creatie Nuggets. Afsluiten doen we vrijdag met een vrolijke noot. Dit alles kan je beleven met een combiticket van amper € 25. En wij trakteren de eerste drie drankjes. Ik hoop dus talrijk met ons publiek na te praten aan onze toog. “ 

Zijn er ook op communicatievlak boeiende wijzigingen? “Zeer zeker, ik pik er één actie uit. We trachten de Wilrijkenaar nog beter te informeren. Vanaf volgend seizoen lanceren we met De Kern infozuiltjes. Op 20 verschillende plaatsen in Wilrijk zullen er mooie zuiltjes verschijnen met onze seizoensbrochure & overige drukwerk. Zo lanceren we in september en januari een nieuw magazine, vol boeiende interviews en frisse acties.”